Om de Veiligebuurt-app overzichtelijk en schoon te houden voor de buurtbewoners, dient elke melding en onderwerp apart gemaakt te worden. Dit zorgt ervoor dat meldingen niet door elkaar lopen, alsook dat bewoners zelf kunnen aangeven welke melding ze wel of niet willen volgen. Dit zorgt ervoor dat iedereen de Veiligebuurt-app kan gebruiken, zoals hij/zij wenst en er geen “onnodige” berichten voorbij komen. Een (eenmalige) Urgente Melding wordt aangemaakt via Meldingen, een nieuw onderwerp/bericht welke voor meerdere weken relevant is, wordt aangemaakt via Meldingen en dan Overige.

Meer leren over hoe de Veiligebuurt app werkt?

algemene chat 1

Navigeer naar “Melding” en kies “overig”. Vervolgens kun je zelf een titel en een omschrijving ingeven. Dit soort meldingen zijn ideaal om bijvoorbeeld instructies te geven om de app te verspreiden in de buurt of om gedragsregels in de groep te communiceren.

algemene chat 2

Plaats je melding in de juiste groep en de deelnemers van die groep krijgen een notificatie van de melding die hen direct naar de melding stuurt. Hier kan men eventueel verder discussiëren.

algemene chat 3